29 Jan 2016

RSI petunjuk yang penting semasa fasa gawat bagi yang melabur dalam saham.

Assalammualaukum.



RSI adalah petunjuk untuk untuk kekuatan saham untuk sama kini. Semestinya lagi kuat RSI nya, semakin kuat sahamnya, yang lebih penting bagi pelabur yang jangka pendek. Pelabur yang jangka pendek akan menggunakan setidaknya RSI > 50 sebelum masuk melabur. Pelaburan menggunakan jamlah hari dalam RSI yang lebih pendek, bermakna lebih laju pergerakan RSI nya.

RSI biasa menggunakan 14 hari tetapi saya menggunakan RSI 7 hari sahaja. Dan saya letakkan RSI > 50 sebagai tanda, yang mana secara asalnya ia adalah RSI < 30. RSI <  30 itu boleh digunakan untuk jangka panjang, tidak sesuai untuk pelaburan jangka pendek.

Kenapa nak guna jangka pendek? Sistem kegawatan adalah, ikut pendapat saya secara peribadi, adalah kegawatan 7 tahun, mengikut kata nabi Yusuf adalah kemarau yang 7 tahun lamanya. 7 tahun ini adalah dikira kejatuhan dan kenaikan sementara yang mungkin sepanjang setahun dua. Ia bermula dengan kemelesetan dan seterusnya dengan kegawatan atau 'panik'.

Tahun 2014 adalah sama dengan tahun 1994 dahulu. Anda boleh jangkakan untuk 7 tahun selepas tahun 2014. Dalam fasa ini, pelaburan yang menguntungkan adalah pelaburan dalam emas. Ataupun pelaburan jangka pendek kerana pelanburan jangka panjang akan rugi, kebanyakkannya.

Carilah kaunter yang MACD nya buy, untuk 7 hari, dan RSI>50 untuk 7 hari dan ingatlah jangka pendek iaitu dibawah 20 period.

Duit ringgit akan jatuh, dan emas akan naik, sebab duit ringgit jatuh. Saham pun jatuh. Pelaburan saham, biasanya menguntungkan untuk jangka panjang, tetapi kini ia akan jatuh dalam 7 tahun selepas tahun 2014.

Sekarang masa untuk melabur dalam emas. Sekiranya anda tahu ringgit akan jatuh, tentulah ada cara  anda hendah mendapat cara untuk mengambil keuntungan. Dalam siri akan datang saya akan beritahu caranya.

Kalau berminat nak labur dalam emas, anda boleh pergi ke Maybank atau Public Bank dan beli dalam akaun tetapi sekiranya anda hendak beli emas dengan harga lebih murah dari kedai emas dan tidak menanggung rugi besar anda boleh klik http://emas.pakarsaham.com atau http://www.facebook.com/lubukemas1gram




26 Jan 2016

Berminat beli Emas

Anda peminat EMAS???
Anda mahu mengumpul EMAS???
Atau anda ingin menjadi peniaga EMAS???
Berita baik!!!
Kami sedang mencari Agen dan Stokis EMAS di seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak, Singapura dan Brunai.
Bonus 2X sebulan
Pendapatan tanpa HAD!!!
Daftar sekarang untuk mendaparkan EMAS 999 secara percuma..
Beli dengan harga murah dan jual semula harga semasa.
BERMINAT??
Tinggalkan no watsaap anda utk saya add ke grup EMAS' bagi sessi soaljawab...
JOM BERNIAGA EMAS

http://emas.pakarsaham.com





Tengok artikel-artikel ni




Hartanah bagaimana?


Untuk fasa gawat, mungkin dari 2014 hingga 2021, hanya emas yang digalakan labur. Tapi hartanah bagaimana?

Hartanah kita guna untuk kepentingan peribadi seperti sebuah rumah adalah digalakkan tetapi tidak perlu sampai 2 buah, satu buat sewa atau homestay. Kenapa? Sebab harga rumah juga akan jatuh. Di Amerika Syarikat pada tahun 2008, iaitu waktu gawat di Amerika Syarikat, dia sebut keruntuhan sub prima yang bermaksud hartanah lah tu. Tahun 1998 di Malaysia pun begitu juga. Sebab apa?

Waktu itu, sekiranya kita ada hartanah untuk disewakan, belum pasti kita tahu bahawa orang yang menyewa mampu bayar tiap-tiap bulan tanpa miss. Bermakna waktu orang ramai yang tidak bekerja, waktu itu kita berhati-hati untuk memdapat penyewa.

Tapi bukankah hartanah itu makin lama makin sikit, tanah banyak tu juga. Ya tapi kalau ramai yang dah memiliki 3,4 biji rumah mungkin akan jual separuh dengan jualan yang rugi.

Kalau rugi, buat apa jual?

Anda menang berfikiran dengan cara yang diterima akal tetapi mungkin dia tidak cukup asset nak tampung kos kehidupan yang semakin naik. Mungkin bank yang paksa jual sebab harga hartanah tidak menampung pinjaman. Dan beberapa kemungkinan yang lain.

Kalau anda hartanah yang kita tak duduk, juallah sementara harganya belum turun. Dan belilah emas. Emas dijangkakan akan naik dalam tempoh 7 tahun yang gawat ini. Dalam Surah Yusuf, kita disuruh untuk menyimpan, dan simpan gandum di tangkainya, bukan dibiarkan dalam ringgit yang terus turun.

Saya bukan mencari untuk dengan menjual melalui sistem ini, tetapi mengelakkan saudara-saudara saya dari kerugian. Kerugian masih boleh dikurangkan dengan cara beli emas. Emas boleh dibeli dengan harga murah, lebih murah daripada kedai emas dan dapat ketulinan yang asli, dari seberat 1 gram dan dapat jual semula dengan spread yang rendah. Klik di sini.

Adakah anda jenis yang tunggu.

Belilah emas, sebab yang lain kebanyakkannya turun harga.


Sekarang ini masa beli "Emas". Tak paah beli saham dalam negara, tak payah ASB, tak payah beli dari perunding amanah saham macam saya, tak payah labur kat Bursa Saham kecuali jangka pendek. Itu pendapat saya sebagai remisier dan juga unit trust consultant. Pelik? Tapi benar.

Musim gawat duit kita ekan menjunam jatuh. Harga emas akan naik bukan sebab apa, sebab duit kita turun. Nak tahu harga emas naik lagi kita lihat duit kita turun lagi tak.

Saya sudah aktif dalam saham sejak 1992 dan jadi remisier dalam tahun 1996, sudah banyak fasa pelaburan yang sudah saya lalui, dari fasa rancak, fasa gawat dan fasa waspada. Dari tahun 1994 -2001 itulah fasa gawat. Ramai yang ingat 1997/1998 itu gawat, tapi ia bermula dari tahun 1994 dilihat dari pasaran saham.

Tahun 2014, lagi satu fasa gawat gawat telah bermula saya saya jangka tahun 2017/2018 akan jadi gawat macam tahun 1998. Dari surah Yusuf, saya jangka ia akan berlaku selama 7 tahun dengan beberapa kenaikan kecil.

Emas, mempunyai kenaikan pada paras biasa semasa fasa waspada dan fasa rancak tetapi mempunyai kenaikan yang tersangat tinggi pada fasa gawat. Saham pula sebaliknya. Lembaga Tabung Haji hari ini ada kemunkinan menghadapi masaalah di mana pada akhir September 2015, nilai assets hanya cukup untuk membayar tidak lebih daripada 98 sen bagi setiap ringgit nilai liabiliti. Kemungkinan ia memerlukan bantuan kerajaan, dengan berhadapan dengan risiko pengeluaran secara besar-besaran di mana 75% keseluruhan deposit cuma dipegang oleh 5 peratus. Apa akan jadi sekiranya 5% ini berhasrat untuk keluar dari jadi pendeposit Tabung Haji?

Antara sebabnya, ada kemungkinan risabnya dalam bentuk saham-saham, yang dijangka terus turun. Mengapa?

Sebab fasa ini fasa gawat. Banyak lagi syarikat yang akan masuk ke dalam era kegawatan. Tidak ada pelaburan jangka panjang kecuali emas dan syarikat yang pelanggannya berada di negara yang tidak gawat sahaja yang boleh memberi keuntungan lumayan. Anda boleh labur walau 1 gram emas di sini. 

Pelaburan pasaran saham di Malaysia, dikira dari indeks FBMKLCI telah jatuh sejak tahun 2014. Sama seperti tahun 1994 di mana saham jatuh tetapi keluaran dalam negara kasar berada dalam keadaan yang memberansangkan. Pasaran jatuh tetapi emas tidak jatuh malah ia meningkat dengan banyak. Yang meningkat dengan banyak itu belum lagi terjadi, adakah anda hendak tunggu ia terjadi baru melabur dalam emas.

Saya berikan anda satu teknik untuk melabur dengan baik, harga di bawah harga kedai emas, dari 1 gram (1/2 gram pun boleh), ketulenan 999.9 dan pembelian balik yang didak merugikan. Anda boleh buat duit jual emas. Klik di sini.

Saya akan ulas pasal fasa gawat, fasa waspada dan fasa rancak pada siri yang lain.




20 Jan 2016

Musim gawat digalakkan beli emas.

Senangnya beli emas.



Mungkin anda kata "kalau beli kat bank, atas kertas je, memanglah senang".

Tidak. Saya bermaksud emas secara fizikal. Yang anda nampak emasnya. Klik di sini untuk terus mendaftar sebagai ahli atau di sini untuk maklumat lanjut dari web laman web dia.

Kebanyakkan emas dijual dalam kuantiti minima misalnya 10 gram untuk bar. Di sini saya boleh membeli emas berjumlah 1 gram yang berharga biasanya kurang dari RM 200.00 mengikut harga pasaran. Ini membolehkan saya membeli seberapa banyak dikehendaki.

Ya sekecil 1 gram.


Harga dia macammana?
Harga memang best sekali.
Macammana?

Saya beli mengikut harga ahli yang murah berbanding kedai emas yang menjual mengikut harga persatuan. Misal pada hari ini emas 999.9 yang dijual pada harga RM195, saya boleh dapat dengan harga 175 sahaja. Itulah nama beli emas.Kita boleh niaga emas.

Satu lagi anda boleh jual baik emas dengan spread mungkin kurang dari 10%. Anda pernah rugi banyak apabila menjual emas anda? Itu perkara biasa di kedai emas. Di sini anda oleh kerugian hanya 10 peratus untuk bar emas 999.9

Kalau anda tidak hendak jual tetapi anda simpan di kedai ar-rahnu dan pinjan duit. Itu pun boleh.

Kalau tahun 1994 saya katakan tahun permulaan sistem gawat, bagi saya tahun 2014 bermula lagi satu sistem gawat. Tahun 1994 mula pasaran saham turun dari paras tertingginya sama juga 2014 merupakan paras tertinggi. Gawat ini mempunyai 3 siri kejatuhannya dan tahun 2014 adalah salah satu. 3 siri kejathan sehingga 7 tahun sistem kegawatan. Dari tahun 2014, emas telah naik tetapi tidak mendadak.Lagi 2 sessi kejatuhan pasaran saham, emas dijangka akan naik mendadak yang anda fikir tidak masuk akal.

Adakah anda fikir KDNK positif itu tidak meleset? Anda kena ubah definasi kemelesetan supaya anda akan dapat kemelesetan dan kegawatan itu untuk 7 tahun seperti yang dikatakan oleh surah Yusuf. Surah Yusuf yang mencadangkan gawat itu 7 tahun lamanya juga memberitahu kita supaya simpan gandum pada tangkainya.

Yusuf menjawab: "Hendaklah kamu menanam bersungguh-sungguh tujuh tahun berturut-turut, kemudian apa yang kamu ketam biarkanlah dia pada tangkai-tangkainya; kecuali sedikit dari bahagian yang kamu jadikan untuk makan. (Yusuf 12:47) 

Ini bermakna jangan disimpan pada duit yang jatuh harganya tetapi pada emas yang lebih stabil. Sebenarnya bukan emas yang naik harga tetapi duit kita yang turun harga.

Besedialah untuk sistem gawat yang mana harga emas naik berganda-ganda. Simpanlah emas anda sekarang.

Sekiranya anda masuk menjadi ahli melalui laman web ini, saya akan masukkan anda ke dalam laman group rahsia facebook.com saya yang juga terdapat tip-tip dari pasaran saham.

--Dzulfariz Azman

Makam Si Bongkok.

Mencari sedikit sejarah dan makam Panglima Si (Tok) Bongkok Perjalanan kami untuk cari makam Panglima Tok Bongkok ini, yang dah ...